شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت عنوان شد؛

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت

مراسم بزرگداشت خادم الرضا(ع) و شهدای خدمت به مناسبت سومین شب شهادت، با حضور جمعی از شاعران و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، بزرگداشت خادم الرضا(ع) و شهدای خدمت به مناسبت سومین شب شهادت شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان، یکشنبه ۶ خرداد ماه به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با مشارکت شبکه استانی نور، شبکه قرآن، معاونت فرهنگی و هنری سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم و هیئت خادم الرضا(ع) و حضور سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان؛ هادی بادینلو، معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم، حمید ناطقی، مسئول و موسس هیئت و کانون خادم الرضا(ع)؛ هادی بادینلو، معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم؛ حمید ناطقی، مسئول و موسس هیئت و کانون خادم الرضا(ع)؛ ابوالفضل بهرام‌پور، مدرس روش ترجمه و تفسیر قرآن کریم؛ مهدی فروغی، قاری بین المللی قرآن؛ عباس حیدرزاده، مداح و مرثیه سرا؛ فخرالدین یوسف پور، مدیر خانه مطبوعات؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از شاعران، قاریان قرآن، ناشران، نویسندگان و فعالان فرهنگی اجتماعی استان در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان در این مراسم گفت: شهید رئیسی مدیری انقلابی و جهادی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بود که آرزوی ملت و رهبر معظم انقلاب این بود که چنین شخصیتی در مسند ریاست جمهوری باشند.

فرمانده سپاه قم گفت: شهید رئیسی در دوران مسئولیت خود توانست به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره بزند. در زمان حاج قاسم عزیز، ما مشکلاتی در عرصه میدان داشتیم که در دوره سه ساله آیت الله رئیسی در عرصه میدان و دیپلماسی و اقتصاد اقدامات هماهنگی انجام دادند که شهید امیرعبداللهیان نیز در این زمینه نقش بسیار موثری داشت.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: عضویت ایران در این دوره در شانگهای و بریکس و دیگر مجامع بین المللی از اقدامات شاخص رئیس‌جمهور شهید بود که مجموع این اقدامات با کل کارهای صورت گرفته در طول انقلاب اسلامی برابری می کند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی مدیری جهادی بود گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر کار جهادی تأکید دارند و فرمودند بدون کار جهادی نمی توان کاری از پیش برد، چون با کار جهادی و مدیریت جهادی می توان به موفقیت دست یافت و این امر موجب تقویت روحیه مردم و مسئولان می شود.

فرمانده سپاه قم اظهار داشت: مدیریت جهادی آرمان گرا است و آرمان های بلند انقلاب اسلامی را دنبال می کند؛ رسیدن به جامعه ای عادل، آزاد، پیشرفته، متعبد و مرفه، قوی و مستحکم از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

سردار موحد با اشاره به برخی از ویژگی های شهید رئیسی گفت: ایمان، تقوا و توکل ایشان بسیار مشهود بود و ایشان هر چند وقت یکبار به قم مشرف می شدند و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران می آمدند. تولیت مسجد مقدس جمکران می گفت، آیت الله رئیسی در تشرف به مسجد مقدس جمکران به پهنای صورت اشک می ریخت و به گفته وی او شهادتش را در مسجد مقدس جمکران گرفت.

وی بیان کرد: شهید رئیسی اهل ریا و ظاهر نبود و در دیدارهای مردمی، اقشار مختلف را مورد توجه قرار می داد.

سردار موحد اضافه کرد: شهید رئیسی در سفر به شهر مقدس قم در اردیبهشت ماه امسال گفتند محله ای را انتخاب کنید که سرزده به آنجا برویم که مسجد حضرت علی اصغر علیه السلام در میدان امام حسین علیه السلام قم انتخاب شد. ایشان به این مسجد رفتند و دستور پیگیری مشکلاتی که مردم در این دیدار مطرح کردند، را دادند که این نشان از مردمی بودن ایشان است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی واقعا خستگی ناپذیر بود، اضافه کرد: من تصور نمی کنم ایشان در این سه سال، پنجشنبه و جمعه ای را به استراحت پرداخته باشد. شهید فردی ولایتمدار بود و این ویژگی سبب شد دیگر ویژگی های این مرد بزرگ، ضریب بخورد و اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: وقتی خون این انسان های باتقوا همانند شهید رئیسی و حاج قاسم در راه اسلام و انقلاب مظلومانه ریخته می شود، به دلیل اتصال آنان به ولایت، موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می شود.

فرمانده سپاه قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در میدان و رهبری معظم انقلاب اسلامی سبب شد تا این انقلاب همچنان پایدار بماند و خداوند به ملت بزرگ ایران قدرت داد. خداوند در طول این سال ها فرصت های واضح و آشکار خود را به جبهه حق نازل و فتح و ظفر خود را نصیب ملت ایران کرد. ما هدایت تحمیلی شدیم و این وعده الهی است و امیدواریم خداوند فتح نهایی خود را نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت کند.

وی اضافه کرد: فتح مکه صدر اسلام در عصر ما فتح بیت المقدس است و امیدواریم این امر مقدمه ظهور حضرت حجت باشد.

فرمانده سپاه قم افزود: خداوند، انقلاب اسلامی را در برهه های زیادی یاری کرد و این امر به دلیل این است که انقلاب اسلامی تنها نظامی است که خداوند اراده کرده احکام الهی را پیاده کند و مقدمه ظهور شود.

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۵ گام برای رسیدن به تمدن اسلامی تعریف کرده است، افزود: گام اول انقلاب اسلامی، گام دوم نظام اسلامی، گام سوم دولت اسلامی، گام چهارم امت اسلامی و گام پنجم تمدن اسلامی است.

وی بیان کرد: دولت شهید رئیسی گامی در رسیدن به دولت اسلامی است و امیدواریم انقلاب وارد مرحله جدیدی شود و هر چه زودتر به هدف والای انقلاب برسیم. این امر تکلیف ما را سخت می کند که باید تلاش کنیم رئیس جمهوری در تراز نظام اسلامی انتخاب شود.

موحد تصریح کرد: اخلاص و مردمی بودن شهید رئیسی موجب شد مردم حق وی را در تشییع ادا کنند. تشییع انجام شده بزرگ تر از تشییع حاج قاسم بوده و این نتیجه خدمت به مردم است که نشان از زنده بودن مردم و نظام اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز به این امر اشاره کردند.

فرمانده سپاه قم افزود: اسلام امروز در اوج قدرت قرار دارد و ما شکرگزار این نعمت هستیم و باید همگان به رسالت خود در این برهه عمل کنیم.

پخش کلیپ هایی از حضور رئیس جمهور شهید در برنامه های نهاد و مراسم تشییع شهدای خدمت در استان قم از جمله برنامه های این مراسم بود. این مراسم همچنین به طور مستقیم از شبکه خبر، شبکه دو و سیمای نور پخش شد.

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

در پایان این مراسم از سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان با اهدای نشان خادم الرضایی و از حمید ناطقی، موسس و مسئول هییت خادم الرضا به عنوان اولین هیئت دیجیتال تجلیل شد.

گفتنی است، شعرخوانی جمعی از شاعران آیینی استان قم سیدعلی نقیب، هادی بادینلو، محسن کاویانی، عباس حیدرزاده، مجتبی خرسندی، احمد جواد نوآبادی، عاطفه خرمی، جواد زمانی، حسن خسروی وقار و فاطمه زاهد مقدم بخش اصلی این مراسم بود.

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

شهید رئیسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =